mandag 6. mai 2019

Rasmus Paludan: Såhär vill jag förbjuda islam






Danska 24nyt.dk skriver  5.maj 2019 en artikel om advokten och partiledaren av Stram Kurs Rasmus Paludan. Här följer några av hans uttalanden.

Ifølge partiledare Rasmus Paludan har hans politik gensvar i folket:

“Om alle muslimer i löpet av natten lämnade Danmark ogch åkte hem till sina hemländer, hur många danskar ville bli ledsna av det, när de vakner upp i morgon och fick höra denna nyhet? Jag tror, att veldigt få danskar kommer vara ledsna. Tvärtom tror jeg, att de flesta danskar hade suckat lättad över att ett enormt samhällsproblem nu var borta."

(...)

Danska  Grundlovens paragraf 67:

Borgerne har ret til at forene sig i samfund for at dyrke Gud på den måde, der stemmer med deres overbevisning, dog at intet læres eller foretages, som strider mod sædeligheden eller den offentlige orden.”


Rasmus Paludan säger att lagen i dagens läge inte är tydelig med vad som är danske säd och sädvanor, och med hur  en religion kan gå emot den offentliga orden. Det vill han ändra på:


“Vi skall vid lag få definerad vad grundlagens paragraf 67 egentligen betyder. Som jag ser det är det i islam veldigt mycket som strider emot moral och almän ordning. Hela deras rättssystem är ett ända stort angrepp på hela vårt sätt att leva. Våld emot kvinnor, drap på sexuella minoriteter, pedofili, påbud om helig krig, och upplösning av nationalstaten och demokratiet till fördel förkalifatet och sharia. Koranen och profetens sed och sedvänjor som beskrivs i haditerna är fulla av blod och osar av hat. Trossamfunn som prediker dessa förfärliga böcker som heliga är enligt min tolkning av Grundlagen ulagliga. I praktiken vill det betyda att nästan alla islamska trossamhällen måsta stänga."



Förutom att definera närmare vad Grundlagens paragraf 67, skall det göras så möjligt som möjligt att praktisera islam i det offentliga rum.
Enligt  Rasmus Paludan representerar den islamiska slöjan, hijaben, kvinnoförtryck.


Jag blev  jätteglad då man äntligen  hittade flertal för att förbjuda burkaen i det offentliga rum. Den står för kvinnoförtryck, og sådant hör bara inte hemma i ett land som Danmark.
Men den islamska slöjan, som man kallar hijab, är ju också förtryckande emot kvinnor. SÅ varför förbjöd man inte också det samtidigt? Jag mistänker våra politiker för att tänka att litegrann kvinnoförtryck är ok. Så ser inte jag det."
 
“Jag vet mycket väl att många muslimska kvinnor säger att de går med slöjan frivilligt. Men att frivilligt göra det ända som man inte upplever negative konsekvenser vid, är ju inte frihet.”




“Folk kallar mig allt möjligt, men det är ju inte mig som  har gjort nogot fel. Det är de politikere som har fyllt vårat land med muslimer som gjort nogot fel. Och de har satt oss i en situation hvor det bara finnas mycket svåra val. Och det jag säger är bara att vi skall välja till fördel foö danskarna. Det tycker jag inte är extremt. Att låta den nuvarende utveckling fortsätta är deremot helt villt extremt. Även om man som Dansk Folkeparti och Nye Borgerlige vill sätta ner farten på utvecklingen. Om katastrofen rammer oss 10 minuter senare gör ju ingen skillnad. De skall ut.”


“Vi skall nog ta hand om transporten. Men deras underlag för uppehåll  i Danmark skal annulleras och de skall ut. Helst till en plats där  de känner sig hemma med kultureren och språket och religionen. Men de skall inte vara här. Annars blir Danmark med matematisk säkerhet obeboeligt för danskarna. Och i övrigt också för alla andra”



Läs resten av artikeln hos 24nyt.dk.


Kolla en av Dansk Folkepartis YouTube videos om Rasmus Paludan:


 Rasmus Paludan - Stram Kurs - Hellerup 2019




KOLLA OCKSÅ:

Rasmus Paludan och Stram Kurs – Aldrig har vi sett ett liknande dansk ödesval

Ungdomar, är det sanning det som Paludan säger om ungdomsmiljön?



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar