søndag 4. mai 2014

Vad är Biblisk Meditation?

Källa: 2tim316.blogspot.co.nz
2tim316.blogspot.co.nz#sthash.KHUp6IC0.dpuf



BIBLISK MEDITATION kan bara utföras av en som är Guds barn.
(En som har accepterad Jesus som sin frälsare).
Det är konstant och medvetet fokus på Guds Ord, Lag, Budord och gärningar.
Det ger kunskap, vishet och insikt, är en fröjd att göra, och ger stor glädje.
Det är nyttigt för var och en, men mera viktigt:
Biblisk meditation hjälper den troende till en punkt där han/hon kan växa andligt och vara nyttig för Jesu kropp: Hans kyrka på jorden.
                                                                                                                              








Underbara är dina vittnesbörd, 
därför tar min själ dem i akt.

När dina ord öppnas, 
ger de ljus och skänker förstånd åt de enfaldiga.

Jag spärrar upp min mun och flämtar, 
ty jag längtar ivrigt efter dina bud.


Vänd dig till mig och var mig nådig, 
som rätt är mot dem som har ditt namn kärt.

Gör mina steg fasta genom ditt tal, 
och låt ingen orätt bli mig övermäktig.

Rädda mig från människors förtryck, 
så vill jag hålla dina befallningar.


Låt ditt ansikte lysa över din tjänare, 
och lär mig dina stadgar.

Vattenbäckar rinna ned från mina ögon, 
därför att man inte håller din lag. 



                                                                                      Psalm 119:129-136


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar