FINNS GUD?





Gud är ingen teori som passar på de värden man tycker är viktiga:
Inte stjäla, inte mörda, vara ok mot andra...
Han är en levande Gud som vill ha en levande relation till dig.  Han är ingen diktator som säger: så här skall du göra. Nej, Han har gett dig en fri vilja – därför att han älskar dig så mycket. DIG –Han älskar DIG – vet du det?

Du vet att det finns ondska i värden – det är inte svårt när man ser runt sig.
Gud skickade Jesus för att vi verkligen skulle veta hur Han är – i evangelierna (Nya Testamentet: Matteus, Markus, Lukas, Johannes) talar Jesus, och får du blicka direkt in i Hans hjärta – vilken stor kärlek...!

Så mycket älskar Gud dig, att Jesus, Guds son, tog på sig straffen för dina synder.
Om du från hjärtat angrar dina felsteg, så tilger Han dig. Inte för att minna dig om det frå tid till anna – nej, Han glömmer det fullstendigt!

Med sin stora kärkek visade Han att Han står över döden och det onda. Det finns inget som det onda kan göra som inte Gud kan toppa  - Gud är sterkare än allt annat!

Han har skrivit på ditt hjärta 
Värderna inte stjäla, inte mörda, vara ok mot andra...   ...och inte snacka elakt om andra, ha tålamod, tilge när någon gör illa mot dig...  - mycket annat, har Gud skrivit på ditt hjärta. Han kände dig från innan du blev skapad – hela sitt vesen har Han lagt ner i dig – det finns där för dig att hämta fram. Det finns därför i alla en längtan efter att komma när vår Far i himlen. Och innan vi gör det, så finns en tomhet i oss, en tomhet som människor försöker att fylla med alt möjligt. Men det är bara Gud som kan fylla det tomrommet.

Om du väljer att öppna ditt hjärta för Jesus, så är det starten på ett nytt och spennande liv tilsammans med Gud!

Tala till Honom – be – det finns inget rett eller fel sett att be – det skal bara komma från ditt hjärta.


är samlat bra saker du bör lesa.


Det är blant annat om bön, Bibellesing (att hitta skatterJ  ), Den Heliga Ande, och att hitta en kyrka.


Tack Far,
För den människan som nu har lest om Dig. Velsigna han/hon och låt han/hon känna din stora kärlek, frid och glädja i sitt hjärta.
I Jesu namn, Amen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar